Spijbelen & routebeschrijving

10 juni 2017 - Haastrecht, Nederland

Van de week heb ik het boekje met Jacobsroutes in Nederland binnengekregen. Een leuk boekje met duidelijke routebeschrijvingen en een beschrijving van de voorzieningen onderweg.

Ik heb me voorgenomen om vandaag weer een wat langere route te lopen. Deze keer uit het boekje met Jacobsroutes, om te kijken hoe dit gaat. Het voelt wel een beetje als spijbelen om dit op een gewone zaterdag te doen, in plaats van allerlei "nuttige" dingen die ik ook had kunnen doen...

M'n auto geparkeerd bij de Pyramide van Austerlitz, zodat ik in ieder geval weet dat ik die weer terug kan vinden ;-). Vanaf daar een stukje van de route via Den Treek gelopen. Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat alles in de buurt daar Den Treek heet... Af en toe was het dus best even zoeken en met mijn richtingsgevoel denk ik dat ik er goed aan doe te zorgen voor een wat gedetailleerdere kaart.

Het lopen door het bos is ook wat zwaarder dan hier in de directe omgeving. Veel paden waren na de regen van de afgelopen dagen niet heel makkelijk begaanbaar en het landschap is wat heuvelachtiger. Zodoende lag m'n gemiddelde tempo dus ook wat lager. Goed om te weten voor de planning.

Al met al genoten van het mooie weer en de omgeving. Toch ook best een nuttige manier om je zaterdag door te brengen!

1. Erica:
    11 juni 2017
    Leuk hoor! Als je nog eens gezelschap zoekt, dan roep je maar!